POTŘEBNÝ ČAS | AKTIVITA | CÍL AKTIVITY |
---|
1. den | | |
45 min | Výběr předmětů dětmi. Děti se rozdělí do 5ti tématických skupin (oblečení, doplňky, vybavení domácnosti, školní potřeby, hry). Obdrží pět CD s fotografiemi a popisem předmětů. Z každého tématického celku si mohou vybrat maximálně 5 předmětů, které si pak v muzeu objednají prostřednictvím e-mailu. | Seznámení se se sbírkovými předměty. |
2. den | | |
max. 5 min | Volné psaní - Co je to muzeum? | Snaha zjistit jakým způsobem děti muzeum vnímají. |
40 min | Vytvoření vlastního muzea ve třídě. Každá "tématická" skupina si vytváří vlastní expozici, přičemž se samostatně rozhoduje, jakým způsobem předměty vystavit, aby dostatečně informovaly návštěvníka | Uvědomění si výpovědní hodnoty sbírkových předmětů. |
2x45 min | Provázení návštěvníků po vlastním muzeu. (návštěvníci = ostatní žáčkové + pedagogové) | Vyprávění, popis předmětu vlastními slovy (na základě textu) |
5 min | Volné psaní - Co je to muzeum? | Reflexe |